ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

a LABOKRAFT Mérnökiroda Korlátolt Felelősségű Társaság szerződéseihez


Forgalmazó adatai:

Név: Labokraft Kft.

Székhely: 2142 Nagytarcsa, Asbóth Oszkár u. 4. A/6

Levelezési cím: 2142 Nagytarcsa, Asbóth Oszkár u. 4. A/6

Cégjegyzékszám: 13-09-205447

Adószám: 13656230-2-13

Képviselő: Sirály Péter

Telefonszám: +36 30 484 2973

E-mail: office@labokraft.hu

Honlap: www.labokraft.hu

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-98252781

IBAN: HU93 1160 0006 0000 0000 9825 2853


I. Általános rendelkezések, fogalmak


1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) hatálya a LABOKRAFT Mérnökiroda Korlátolt Felelősségű Társaság (Forgalmazó) által kötött adásvételi szerződésre (mely magába foglalja a Forgalmazó által tett ajánlatra adott megrendeléssel létrejött szerződéseket is), szolgáltatási szerződésre (együttesen Szerződés) terjed ki azzal, hogy a hatály nem terjed ki a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény alapján lefolytatott közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésekre.

2. Az ÁSZF hatálya a 2022.06.01 napját követően megkötött szerződésekre terjed ki.

3. A Szerződés az ÁSZF-től eltérő feltételeket meghatározhat. Amennyiben az ÁSZF és a Szerződés azonos tárgyú rendelkezései között bármilyen eltérés van, a Szerződés rendelkezései az irányadóak.

4. Az ÁSZF-ben foglaltak szerződéses feltételnek minősülnek minden Szerződés esetében, amelyeket a Vevő az ÁSZF tartalmának megismerését követően a Szerződés aláírásával fogad el.

5. Az ÁSZF alkalmazásában:

a. „Vevő” a Forgalmazóval szerződést kötő fél, aki a Forgalmazó által értékesített termékeket megvásárolja,

b. „Megrendelő” a Forgalmazóval szerződést kötő fél, aki a Termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokat (üzembehelyezés, szervizelés, időszakos karbantartás és kvalifikálás) igénybe veszi.

c. „Forgalmazó” a Vevővel/Megrendelővel szerződést kötő fél, aki a Termékeket értékesíti, a Szolgáltatásokat szolgáltatja.

d. „Mentesülési ok” magában foglal minden olyan igazolhatóan bekövetkezett, előre nem látható eseményt, amely a felek észszerű ellenőrzési körén kívül esik, és amelynek a Szerződés teljesítésére gyakorolt következményeit, hatását az adott helyzetben általában elvárható gondosság tanúsítása esetén sem, vagy csak aránytalan mértékű beavatkozással lehetett volna elhárítani, ideértve korlátozás nélkül: természeti csapás (pl. áradás, földrengés vagy vihar); háború vagy terrorizmus; polgári zűrzavar vagy zavargás; járvány vagy világjárvány (pl. COVID-19); létesítmények vagy anyagok megsemmisülése; tűz vagy robbanás; bármely kormány, szabályozó vagy igazságügyi hatóság által hozott jogszabály, rendelet, irányelv vagy végzés.

e. „Termék” kifejezés alatt a Vevő által a Szolgáltatótól megvásárlás céljából megrendelt bármilyen ingóság, annak alkatrésze vagy egyéb dolog értendő, a specifikációban meghatározott típus, mennyiség és minőség szerint.

f. „Szolgáltatás” alatt a Forgalmazó által a Megrendelő részére nyújtott szolgáltatás értendő a Szerződésben meghatározott típus, mennyiség és minőség szerint.


II. Felek jogai és kötelezettségei


1. Forgalmazó felelős az általa szállított Termék és Szolgálatás minőségi megfelelőségéért, szakszerűségéért. A Forgalmazó a Szerződés aláírásával kötelezettséget vállal arra, hogy a teljesítés során a lehető legnagyobb mértékű pontossággal és gyorsasággal jár el.

2. Forgalmazó kijelenti, hogy ha a Vevő/Megrendelő a Szerződés alapján leszállított Termékeket vagy nyújtott Szolgáltatásokat a rendeltetésüknek megfelelően vagy a használati utasításban meghatározott módon használja fel, akkor a Termékek, Szolgáltatások nem veszélyeztetik a Vevő életét vagy testi épségét, illetve megfelelnek a Szerződésben foglalt feltételeknek azzal, hogy a Vevő/Megrendelő köteles a Forgalmazó részére minden olyan információt, adatot biztosítani, amelyek a Szerződés alapján szállítandó Termékek és nyújtandó Szolgáltatások teljesítéséhez szükségesek.

3. Amennyiben a szerződéses kötelezettségei teljesítése érdekében a Forgalmazó számára szükségessé válhat a Vevő által használt épületekbe történő belépése, a Forgalmazó a szerződés aláírásával elfogadja a vonatkozó biztonsági és más előírásokat, amelyek a Vevő által használt épületekbe történő be- és kiléptetésre, valamint ott tartózkodásra vonatkoznak.


III. Teljesítés


1. A Szerződés a Forgalmazó és a Vevő/Megrendelő a Termék adásvételére vagy Szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos, lényeges feltételekre vonatkozó (Termék/Szolgáltatás beazonosításra alkalmas megjelölése, mennyisége, Termék/Szolgáltatás díja, Termék szállításának, Szolgáltatás nyújtásának helye és határideje) egybehangzó akaratnyilvánításával, írásban jön létre. Írásbeli szerződésnek tekintendő az elektronikus levélben a Vevő/Megrendelő kapcsolattartója részéről a Forgalmazó számára adott megrendelés abban az esetben, ha azt a Forgalmazó kapcsolattartója azonos feltételekkel elektronikus levélben visszaigazolta.

2. A Termékek tulajdonjoga a Vevő által megfizetendő díj teljesítésének időpontjában száll át a Vevőre. A Vevő a Termék birtokbaadásának időpontjától viseli a Termékkel kapcsolatos költségeket, károkat, és húzza a Termék használatából származó hasznot.

3. A Forgalmazó az ajánlatban megadottaknak megfelelő módon biztosítja a Termék Vevő által megjelölt helyszínen történő átadását annak hiánytalan állapotának és sértetlenségének szavatolása mellett azzal, hogy a Termék csomagolása és a Vevő részére történő átadása módjának meg kell felelnie az Termék tulajdonságainak.

4. A Forgalmazó köteles a Termékhez kapcsolódó magyar vagy angol nyelvű használati dokumentációt a Vevő rendelkezésére bocsátani.

5. Vevő az átadás-átvétel során köteles a Termék mennyiségi vizsgálatára. A Termék Vevő részére történő átadását szállítólevél vagy átadás-átvételi jegyzőkönyv igazolja. A szállítólevél vagy átadás-átvételi jegyzőkönyv tartalmazza a Forgalmazó és Vevő adatait, a teljesítés helyét, a kiállítás dátumát, a szállított Termék azonosításra alkalmas megjelölését, mennyiségét, valamint a Forgalmazó és a Vevő Szerződésben megjelölt képviselőjének aláírását.

6. Vevő a Termék átadásától számított 5 (öt) munkanapon belül köteles minőségi szempontból megvizsgálni, hogy a Termék megfelel-e a Szerződésben foglalt feltételeknek, majd – amennyiben a teljesítés a Szerződésben foglaltaknak megfelelő – köteles a minőségi vizsgálat lezárásától számított 5 napon belül teljesítési igazolást kiállítani, vagy a Termékkel kapcsolatos kifogásait írásban jelezni a Forgalmazó részére. Amennyiben a Termék a Szerződésben foglaltaknak megfelel, a teljesítés napja a Termékre vonatkozó minőségi vizsgálat befejezésének napja. A Termék minőségi szempontú vizsgálatát megtörténtnek kell tekinteni, amennyiben az üzembe helyezést a Forgalmazó végzi el. Ebben az esetben teljesítési igazolás kiállítására nincs szükség, az üzembe helyezési jegyzőkönyv a teljesítés igazolásának tekintendő. Amennyiben Vevő minőségi vizsgálat eredményéről teljesítési igazolás (vagy üzembe helyezési jegyzőkönyv) kiállításával vagy kifogásainak megküldésével nem tájékoztatja a Forgalmazót a jelen pontban meghatározott határidőn belül, úgy a teljesítés szerződésszerűnek tekintendő, a teljesítés napja a Termék átadásától számított 5. (ötödik) munkanap.

7. Szolgáltatás nyújtása esetén Megrendelő a Forgalmazó készre jelentését követő legfeljebb 5 (öt) munkanapon belül írásban nyilatkozik a Szolgáltatás elfogadásáról (teljesítési igazolás), vagy amennyiben a Szolgáltatás nem felel meg a Szerződésben foglalt feltételeknek, úgy Megrendelő ugyanezen határidőn belül felhívja a Forgalmazót a szerződésszerű teljesítésre a hibák pontos felsorolásával. Forgalmazó ésszerű, írásban megjelölt határidőn belül elhárítja a Megrendelő által megjelölt hibákat. A Szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a Forgalmazó a Szolgáltatást a Szerződésben meghatározott feltételeknek megfelelően, az általa írásban vállalt ésszerű határidőben, maradéktalanul teljesítette. Amennyiben a Szolgáltatás készre jelentését követően a Szolgáltatás teljesítése a Szolgáltatás természetéből adódóan egyértelmű, úgy a teljesítéssel egyidőben a Felek szerviz munkalapot állítanak ki. Ebben az esetben teljesítési igazolás kiállítására nincs szükség, a szerviz munkalap a teljesítés igazolásának tekintendő. Amennyiben a Megrendelő részéről teljesítési igazolás (vagy szerviz munkalap) kiállítására nem kerül sor, ugyanakkor Megrendelő a készre jelentéstől számított 5 (öt) napon belül nem jelzi kifogásait, úgy a teljesítés szerződésszerűnek tekintendő, a teljesítés napja a Szolgáltatás készre jelentésétől számított 5. munkanap.


IV. Fizetési feltételek


1. A Vevő/Megrendelő a díjat a teljesítésigazolásban foglaltak szerint a Forgalmazónak a számlán feltüntetett számlaszámára történő átutalással, az ajánlatban meghatározott határidőben teljesíti.

2. A Forgalmazó a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény és az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény rendelkezéseinek megfelelően számlát bocsát ki azzal, hogy ÁSZF III.7 és III.8 pontjait figyelembe véve – az ott meghatározott esetekben s kivételekkel - a számla mellékletét képezi a teljesítési igazolás vagy üzembe helyezési jegyzőkönyv, illetve szerviz munkalap, adott esetben az átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy szállítólevél. 

3. A Vevő/Megrendelő teljesítésének időpontja az a nap, amikor a Termék vagy Szolgáltatás díja a Forgalmazó bankszámláján jóváírásra kerül.

4. Az esetleges kedvezményeket az adott megrendelésre vonatkozó számlán fel kell tüntetni.


V. Kötbér, felmondás


1. Amennyiben a szerződés a Vevőnek/Megrendelőnek felróható okból meghiúsul, a Forgalmazó a saját, igazolható költségei megtérítésére tarthat igényt.

2. Amennyiben a teljesítés Vevőnek/Megrendelőnek felróható bármely okból meghiúsul, Vevő/Megrendelő meghiúsulási kötbért köteles fizetni a Forgalmazó számára. A meghiúsulási kötbér alapja a szerződésben a Termékre vagy Szolgáltatásra meghatározott teljes nettó díj, mértéke a kötbéralap 20 %-a.

3. A Forgalmazó kötbérigényének érvényesítése nem jelenti a Forgalmazó egyéb igényeinek elvesztését. Forgalmazó a kötbért meghaladó kárt is érvényesítheti Vevővel/Megrendelővel szemben.

4. A Termékre vagy Szolgáltatásra vonatkozó díj késedelmes megfizetése esetén a Vevő/Megrendelő a Ptk. 6:48. § (1) bekezdése szerinti késedelmi kamatot köteles a Forgalmazó részére megfizetni az esedékességtől a teljesítésig tartó időtartamra.

5. A Forgalmazó abban az esetben jogosult a Szerződést a Vevő/Megrendelő szerződésszegése miatt azonnali hatállyal felmondani, ha a Vevő a szabályszerűen kiállított számla vonatkozásában 30 (harminc) naptári napon túli fizetési késedelembe esik, azzal, hogy a Forgalmazó a felmondás előtt köteles a Vevőt/Megrendelőt írásban a haladéktalan teljesítésre felszólítani. A felmondás joga a fenti felszólítás eredménytelensége esetén, írásban gyakorolható. A jelen pont szerinti esetben a Forgalmazó alkalmazhatja a meghiúsulás jogkövetkezményeit.

6. Forgalmazó a szerződést 15 napos felmondási idővel bármikor felmondhatja.


VI. Szerződés módosítása, megszűnése


1. A szerződés bármely fél kezdeményezésére közös megegyezéssel bármikor módosítható. A módosítás kizárólag írásban érvényes.

2. A Szerződés megszűnik:

a) a Szerződésben foglaltak teljesítésével;

b) amennyiben a Forgalmazó a Szerződést bármilyen oknál fogva felmondja, vagy amennyiben még teljesítésre nem került sor, a szerződéstől eláll;

c) mennyiben a Vevő/Megrendelő ellen az alábbi intézkedések közül bármelyiket elrendelik: (1) (i) felügyelőbiztos kinevezése tekintettel a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (Cégtörvény) 82. § (1) bekezdésére vagy (ii) a cég működését a bíróság felfüggeszti Cégtörvény 85. § (1) bekezdésére tekintettel, vagy (iii) a Vevő/Megrendelő megszüntetésére irányuló eljárás, vagy végelszámolási eljárás kezdeményezése tekintettel a Cégtörvény 89. § vagy 98. §-aira, vagy (2) a bíróság végzéssel elrendeli a Vevő/Megrendelő felszámolását a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény (Csődtörvény) 27. § (1) bekezdése szerint vagy a (3) a bíróság a Csődtörvény 7. § (1) bekezdésére tekintettel végzésben elrendeli az Vevő/Megrendelő vonatkozásában a csődeljárást;

d) amennyiben a Vevő/Megrendelő megszegi a titoktartási kötelezettséget.

3. A Felek a Szerződést közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik. Az erről szóló megállapodás kizárólag írásban, a felek együttes aláírásával érvényes.

4. A Szerződést bármelyik Fél azonnali hatállyal felmondhatja a másik Félhez eljuttatott írásbeli értesítéssel, ha a másik Fél a szerződésben vállalt lényeges kötelezettségét súlyosan megsérti, és azt nem orvosolja az erre vonatkozó írásbeli felszólítást követő 8 napon belül. A kötelezettség teljesítésére felhívó írásbeli felszólítást nem kell megküldeni, ha a szerződésszegés olyan súlyú, hogy a sérelmet szenvedett Féltől a továbbiakban nem várható el a szerződés fenntartása.


VII. Mentesülési ok


1. Ha bármelyik fél jogainak gyakorlását, kötelezettségeinek teljesítését – a pénzügyi teljesítés kivételével – Mentesülési ok vagy a másik fél magatartása vagy érdekkörében bekövetkezett esemény késlelteti vagy akadályozza, akkor ez mentségül szolgálhat a Fél nem szerződésszerű teljesítésére.

2. Mentesülési okra a Forgalmazó csak akkor hivatkozhat, ha írásban értesíti a Vevőt/Megrendelőt – amennyiben a körülmények lehetővé teszik – a mentesülés tényéről és várható időtartamáról. Ha a Vevő/Megrendelő egyéb irányú írásos utasítást nem ad, Forgalmazónak tovább kell teljesítenie szerződéses kötelezettségeit, amennyiben az ésszerűen lehetséges és meg kell keresnie minden ésszerű alternatív módot, amelyet a vis maior esete nem gátol.

3. A Szerződésben foglalt határidők a mentesülési ok időtartamával meghosszabbodnak.

4. Jelen fejezet fenti pontjaiban foglaltakat alkalmazni kell abban az esetben is, amennyiben a COVID-19 vírussal összefüggésben olyan jövőbeli, a Szerződés aláírásakor még nem ismert állami/kormányzati vagy a teljesítés helyére kiterjedő önkormányzati, kötelezően alkalmazandó korlátozó intézkedés kerül bevezetésre, amely közvetlenül kihat az Forgalmazó Szerződésben foglalt feladatainak teljesítésére oly módon, hogy azokat jelentős mértékben elnehezíti vagy veszélybe sodorja a Forgalmazóra vonatkozó teljesítési határidők megtartását, feltéve, hogy a teljesítés megfelelő munkaszervezési módszerrel nem biztosítható. Ilyen esetben a Forgalmazó haladéktalanul köteles értesíteni a Vevőt/Megrendelőt.

5. A Felek rögzítik, hogy COVID-19 vírussal kapcsolatos, a Szerződés aláírásának időpontjában érvényes helyzet és annak megfékezésére és következményei elhárítására a Szerződés aláírásáig hozott állami és hatósági intézkedések a Szerződés időpontjában mindkét Fél számára ismertek, így azok a Mentesülési ok tekintetében hivatkozási alapot nem képezhetnek.


VIII. Titoktartás


1. Bizalmas információk átadására vagy nyilvánosságra hozatalára egyik fél sem jogosult.

2. A jelen szerződéssel és annak teljesítésével kapcsolatos, vagy az egymásról, különösen egymás működéséről, szervezetéről tudomásukra jutott, birtokukba került információ, illetőleg más módon megismert, nyilvánosan nem hozzáférhető minden olyan tény, adat, terv, okirat, dokumentum, eljárás (a továbbiakban: adat) üzleti titoknak minősül, amelyek nyilvánosságra hozatala a felek hivatali, üzleti vagy egyéb érdekeit sértené.

3. A titoktartási kötelezettség mind a két Felet a szerződés lejárta, illetve bármi okból történő megszűnése esetén is kötelezi.

4. A Felek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fenti kötelezettségekről az érintett munkavállalóikat, vagy egyéb közreműködőket tájékoztassák, a fenti előírásokat betartsák és betartassák. Az adatok jogosulatlan nyilvánosságra hozatalából származó hátrányok, valamint az ezek kiküszöböléséhez szükséges költségek – az egyéb felelősségén túl – azt a felet terhelik, akinek a jogosulatlan nyilvánosságra hozatal tekintetében felelőssége fennáll.


IX. Egyéb rendelkezések


1. Jelen ÁSZF és a Szerződés tartalmazza a Vevő/Megrendelő és a Forgalmazó közötti, egy adott szerződést képező teljes megállapodást.

2. Forgalmazó fenntartja a jogot jelen ÁSZF rendelkezéseinek módosítására vagy kiegészítésére. Forgalmazó írásban tájékoztatja a Vevőt/Megrendelőt minden ilyen változásról észszerű határidővel a változások hatálybalépésének időpontja előtt (Módosítás Napja). A felek úgy tekintik, hogy Vevő/Megrendelő kifejezetten elfogadta a módosított ÁSZF rendelkezéseit, kivéve, ha a Vevő/Megrendelő fenti módosításról szóló értesítésének kézhezvételétől számított 15 (tizenöt) napon belül arról értesíti Forgalmazót, hogy nem ért egyet a módosított ÁSZF rendelkezéseivel, amely esetben a felek ellentétes kölcsönös írásbeli megállapodása hiányában a Szerződés a Módosítás Napjával megszűnik.

3. A jelen ÁSZF-en alapuló szerződések vonatkozásában a magyar jog irányadó. A jelen ÁSZF-en alapuló szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban felmerülő vitákat a magyar polgári perrendtartásról szóló törvény (2016. évi CXXX. törvény) alapján hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság rendezi.

4. Felek rögzítik, hogy a Forgalmazó adatkezelésére az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII tv. rendelkezéseit kell alkalmazni. A Szerződés aláírásával a Vevő/Megrendelő képviselője nyilatkozik, hogy az Adatvédelmi Szabályzatot (Szabályzat) megismerte, személyes adatainak a Szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és ideig, a Szabályzatban rögzítettek szerinti kezeléséhez hozzájárul.

5. A Forgalmazóval szemben fennálló jogok és követelések akár részben, akár egészben kizárólag a Forgalmazó kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulásával ruházhatók át, engedményezhetők, illetve terhelhetők meg harmadik személyek javára. A szerződések alapján fennálló kötelezettségek akár részben, akár egészben kizárólag a Forgalmazó kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulásával ruházhatók át.

6. Amennyiben a Szerződés valamely rendelkezése részben vagy egészben érvénytelennek bizonyul, vagy érvénytelenné válik, ez a teljes Szerződés érvényességét nem érinti. Felek megállapodnak abban, hogy az érvénytelen rendelkezést – a jogszabályok keretei között – olyan érvényes rendelkezéssel pótolják, amely az érvénytelen rendelkezéssel elérni kívánt gazdasági célt a legjobban szolgálja. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés valamely rendelkezésének érvénytelensége nem vezethet egyik Félnek a Szerződés teljesítéséhez fűződő jogos érdekeinek sérelmére.

7. A Forgalmazó részéről a Szerződés bármely rendelkezéséről való lemondás kizárólag kifejezett írásbeli nyilatkozatban érvényes. A Szerződésből eredő bármely jog, jogorvoslat, jogosultság vagy előny gyakorlásának elmulasztása vagy késedelmes gyakorlása nem tekinthető vagy értelmezhető az arról való lemondásként.

8. A felek ellentétes értelmű megállapodása hiányában a jelen ÁSZF szerint előírt értesítéseket [angol vagy magyar nyelven] írásba kell foglalni, és e-mailben vagy futárszolgálattal nyomonkövetéssel, levélként kell elküldeni a másik fél részére annak székhelyére

A Labokraft Kft. Általános Szerződési Feltételeit letöltheti az ikonra kattintva .